KANZEON
ZEN CENTRUM DEN HAAG | ||
| ||
Lifesavers Thaddeus Golas Before
going further, lets expand on some of the basic attitudes salted away in
what has gone before. It is not my intention to have anyone remember all the transistorized
thinking in this book, but I highly recommend memorizing the italic lines below.
They are simple enough to stay with you and will work in any mental crisis. Keep
them handy in your mind. ------ ------ ------ Love
it the way it is. The way you see the world depends entirely on your own vibration
level. When your vibration changes, the whole world will look different. Its
like those days when everyone seems to be smiling at you because you feel happy,
The way to raise your vibration level is to feel more love. Start by loving your
negative feelings, your own boredom, dullness and despair. Its hard to believe,
but changing the content of your mind does nothing to change your vibration
level. ------ Love yourself. But isnt the definition of love being in the same space with others? Actually much of what we now think of as our selvesour bodies, our minds, our emotionsinvolves billions of other beings. Being the ego consciousness of a human body is a little like being Mayor of New York City. The ego is not the only awareness concerned with the survival or function of your body. We
are free, as individual, unique entities, to leave any group, such as the group
that forms the body, but we will find other beings to harmonize with on any level
we go to. And
the more loving you are, the more loving the beings within and around you. On
all levels we are mutually dependent vibrations. Play a happy tune and happy dancers
will join your trip. Loving yourself is not a matter of building your ego. Egotism is proving you are worthwhile after you have sunk into hating yourself. Loving yourself will dissolve your ego: you will feel no need to prove you are superior.
Lees het hele boek online. Question:
How are we brought to meditation?
Lees over Maharaj Charan Singh Ji. Solidariteit Nico Tydeman Zazen, zitten-in-meditatie, is een oefening in solidariteit: heel dit universum, zoals het op dit moment is, welkom heten zoals het is en mijn totale activiteit van dit moment inzetten als een bevrijdende bijdrage voor alles en zonder onderscheid te maken. Zazen is een oefening die ik doe voor niemand speciaal, maar voor iedereen en alles zonder beperking. Daarom is het zo belangrijk tijdens het zitten niets te verdringen, niets af te stoten. Want in zazen is alles het mijne, de pijn is van mij, het geluk, de eenheid en de gebrokenheid, de goeden en de slechten, de slachtoffers van gebrek en geweld, de wanhopigen, de machthebbers en de machtelozen, de rijken en de armen, de uitbuiters en de uitgebuitenen. In zazen behoort al het bestaande mij toe zonder onderscheid. Dit is het levensideaal van een Bodhisattva, een leven in de erkenning van een identiteit met alle levende en levenloze wezens, een leven in een allesomvattende solidariteit. Zazen is een oefening en tegelijk de uitdrukking van deze absolute vorm van samenwerking en verbondenheid. Tevens wijst deze oefening de weg hoe ik solidariteit gestalte kan geven in de diverse levenssituaties. Zazen vertelt mij al doende wat ik doen moet wanneer ik het inzicht ontwikkel dat alles en allen om mijn solidariteit vragen. Zazen wijst mij een eigen weg te gaan. Voor de één kan dat de politiek zijn, voor de ander een teruggetrokken leven in een klooster. Voor weer anderen is hun werkplaats het gezin, een relatie, een ziekbed, een levenslange invaliditeit, het verwerken van een teleurstelling of het beleven van een intens geluk, of het ouder worden, het doodgaan. Er is geen plaats binnen dit universum waar de roep om solidariteit niet klinkt, noch is er een plek die ongeschikt is om deze levensvervullende, onbegrensde solidariteit te realiseren.
The Land of Plenty Leonard Cohen Dont
really have the courage Dont
really know who sent me I
dont know why I come here, For
the millions in a prison, For
the innermost decision, I
know I said Id meet you, And
I dont really know who sent me, For
the innermost decision
www.leonardcohen.com De geheime tuin Frances H. Burnett [
]
Vijf Stappen naar Vrede Neale Donald Walsch Een - Ik erken dat enkele van mijn oude overtuigingen over God en over het Leven niet langer werken. Twee - Ik erken dat er dingen over God en het Leven zijn die ik niet begrijp; ze wel begrijpen zou alles kunnen veranderen. Drie - Ik ben bereid om een nieuw begrip van God en het Leven aan het licht te brengen; een begrip dat op deze planeet een volstrekt nieuwe manier van leven zou kunnen voortbrengen. Vier - Ik ben bereid om dit nieuwe begrip te verkennen en te onderzoeken, en om mijn geloofssysteem ermee uit te breiden als het op één lijn ligt met mijn innerlijke waarheid en kennis. Vijf - Ik ben bereid om mijn leven te leiden als de demonstratie van mijn overtuigingen.
Swimming in de-nial Dennis Genpo Merzel, Roshi
Many of us would like to believe that Zen practice is going to take care of all our needs; psychological, spiritual and mental. The problem is that most of us have developmental limitations that act as barriers and hindrances to our accomplishments in the practice. Often these limitations need to be worked through with professionals who are trained to focus on those problems. But it can be difficult to find the right person to work with, one who can understand our spiritual practice and who has the insight and training to move us along on the path. Most Zen teachers do not have the time nor the training to address the personal hindrances that may be uncovered through practice. It is not that the Zen tradition is somehow lacking, this issue is simply part of the koan that we want to face in the West. A related question is, how do we transmit the Dharma through the Eastern model that has been monastic and primarily male, to the West which is generally non-monastic and more open to woman working alongside man? It is blind, or at least naive, to believe that the Asian model is going to fit all of our Western needs. If we are to become complete human beings who manifest and embody the Buddha-Dharma, we must be willing to work on our own limitations and barriers. We can sit on the cushion for ten, twenty, even thirty years and still remain in denial about how little we really manifest the Buddhas teaching. The age-old problem in Zen is to become stuck in our insights and realizations. It is especially easy to get stuck in the absolute perspective and to ignore all the karmic consequences of our actions. And the more position we inherit, the more problems we can create. It is essential that we honestly and continuously look at ourselves, and then to remain open to working on the limitations that we find. If we are not growing, we are regressing. Zen training helps us to develop our skills of single-minded focusingbut that is not enough. We must also learn to maintain simultaneous awareness of our surroundings and the effect of our actions. The more senior we become as Zen students or teachers, the more we can abuse the power that we have been entrusted with. In fact, the question we really need to ask ourselves is, how, where and when do I abuse that power? We must stay vigilant because it is so easy to use zazen to hide from the consequences of our actions. Maybe we are like a person happily driving down the road, eyes focused ahead, never glancing into the rear view mirror. We can live our lives in some kind of delusional contentment, never seeing the havoc that we are causing or the accidents we leave in our wake. Of course the consequences will catch up with us eventually; like a surfer who naively believes he is racing in front of the ordinary wave, when in fact it is the tidal wave. If we dont take care of our psychological handicaps we will certainly abuse the power that we gain through samadhi. Samadhi is a two edged sword: it can be used to cut through delusion and it can be used to abuse others through our own ego trips. If we do not see clearly all the levels and aspects of consciousness, how can we truly say that we are accomplishing the Buddha Way? And, if we cannot see ourselves as others see us, how can we say that we have realized the self? Even though we may realize that truly there is no self or that this self is unfixed, all of us continue to operate with some façade of self. Regardless of how long we have practiced, we must guard against the arrogant belief that we know or have accomplished the Way. Forever, we are travelers and students of the Way, and there are no masters. I dont say there is no Zen, I only say there are no masters of Zen. If you need help, seek it. If you dont need help, seek it anyway. Dont go for a swim into that deep river in Egypt called de-nial. naar boven Tips voor ouders en verzorgers Ingeborg Bosch 1.
Gevoelig zijn voor de behoeften van je kinderen
In het uitoefenen van het ouderschap worden we vaak door onze onvervulde kinderbehoeften uit het verleden gedreven en niet door de behoeften die we bij ons kind in het heden waarnemen. [...]
Lees alle tips op de website van het KRO-programma Home Sweet Home. Lees een samenvatting van Past Reality Integration-therapie. Bezoek
de website van PRI-therapie.
Just
Sitting To
become comfortable in meditation, we must first become comfortable in our own
skin. This is not as easy as it sounds. We have become habituated to being busy,
distracted, and entertainedalways doing, watching, listening, or thinking.
When we begin a meditation practice, just sitting still can be difficult. In a
strange way, I already had ten years of preparation by the time I started practicing
zazen. I had been a lifeguard, and sometimes that meant sitting eight hours a
day, alone in a little tower on an empty beach. At times I was so uncomfortable
and bored, I would do anything and everything to keep my mind occupied.
| ||